Avage Seadistused-> E-arvete jm integratsioonide seadistus.
1. E-arvete vahetus teiste Merit Aktiva kasutajatega (tasuta)
Tasuta e-arvete saatmine ja vastu võtmine teiste Merit Aktiva kasutajatega.
Mis see on?
e-arvete saatmine ja vastu võtmine (ainult teiste Merit Aktiva kasutajatega)
arvele lisatud manused lähevad e-arvega kaasa
Kuidas aktiveerida?
teenuse saab aktiveerida ettevõtte allkirjaõiguslik isik (vajalik autentimine) Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus -> E-arvete vahetus teiste Merit Aktiva kasutajatega menüüpuntist
kui allkirjaõiguslik isik on ennast Merit Aktivas konkreetses ettevõttes mõne muu autentimist vajava teenuse aktiveerimisega seoses autentinud (näiteks otseühendused pankadega), siis ei ole vaja e-arvete vahetuseks teiste Aktiva kasutajatega uuesti autentimist teha ja teenuse saab sisse lülitada peakasutaja.
Leping ja arveldamine
lepingut ei ole vaja sõlmida
Hind
e-arvete vahetus teiste Merit Aktiva kasutajatega on tasuta
2. Ostuarvete digiteerimine
Mis see on?
Ostuarvete ja kinnitamata ostuarvete automaatsel digiteerimisel tuvastatakse arve andmed manusest ja kantakse need automaatselt ostuarvele.
Kuidas aktiveerida?
Peakasutaja logib sisse Merit Aktivasse.
Avab Seadistused → E-arvete jm integratsioonide seadistus.
Aktiveerib teenuse „Ostuarvete automaatne digiteerimine“.
Kuidas kasutada?
Lisage ostuarvele või kinnitamata ostuarvele manus (nt PDF).
Klikkige ostuarvel „Dokumendi digiteerimine“.
Mõne sekundi jooksul loetakse arve andmed automaatselt ja näidatakse digiteerimise tulemust ekraanil.
küsitakse kas soovite selle info kanda arvele.
Vajadusel saate andmeid muuta ja täiendada arve peal.
📊 Keskmine digiteerimise täpsus Eestis: 94,8%
Teenuse hind ja arveldus
Teenusepakkuja: CostPocket OÜ
Arve esitab: Merit Tarkvara AS koos litsentsiarvega
3. E-arvete operaator Finbite
Finbite operaatorteenuse kaudu e-arvete saatmiseks ja vastuvõtmiseks on vaja sõlmida vastav leping, mida ettevõtte allkirjaõiguslik isik saab teha Merit Aktivas klikkides "Saada lepingu taotlus". Vajalik on autentimine.
Mis see on?
e-arvete saatmine ja vastu võtmine
arvete digiteerimine (võimalik kasutada ainult digiteerimisteenust)
kinnitusring Finbite keskkonnas
e-arved pankadesse
Kuidas Finbite e-arve operaatorit aktiveerida?
Lepingu taotlust saab saata:
Allkirjaõiguslik isik Merit Aktivas Seadistused → E-arvete jm integratsioonide seadistus → Finbite klikates nupule "Saada lepingu taotlus"
Või otse Finbite kodulehel.
2. Pärast lepingu sõlmimist tuleb Finbite autentimiskood sisestada Aktivasse Seadistused → E-arvete jm integratsioonide seadistus → Finbite.
3. Ostuarvete vastuvõtmise info tuleb kinnitada Äriregistris https://abiinfo.rik.ee/avalduste-esitamine/e-arve-vastuvotmise-teenusepakkuja-kinnitamine
Täiendavad seadistused
Kui olete sõlminud Finbitega lepingu ainult digiteerimisteenuse kohta, siis märkige seadistustes e-arve operaator Finbite juures linnuke reale "Kasutan Finbites AINULT digiteerimisteenust. E-arveid vahetan Telema vm operaatori kaudu".
Kui kasutate kinnitusringi Finbites, märkige see Aktiva seadistustes linnukesega real "Kinnitusring Finbites - lülita sisse AINULT siis, kui kinnitad arveid Finbites". Sellisel juhul tuuakse Finbitest ainult need arved, mille staatuseks on "kinnitatud".
💡Finbite digiteerimise teenust on võimalik kasutada eraldiseisvalt, st e-arvete saatmine ja vastuvõtmine võib olla aktiveeritud ka teise operaatoriga, nt Telema.
Teenuse hind ja arveldus
Teenus on tasuline vastavalt Teie ja Finbite vahelisele lepingule.
Arve osutatud teenuste eest esitab Finbite otse ettevõttele.
4. E-arvete operaator Telema
Mis on e-arvete operaator Telema?
Telema on e-arve operaator, mille kaudu saab Merit Aktivas mugavalt saata ja vastu võtta e-arveid. Lisaks toetab Telema kinnitusringi, EDI ja digiteerimise teenuseid (vajab eraldi lepingut Telemaga).
Kuidas Telema teenust aktiveerida?
Müügiarvete saatmine
Müügiarvete saatmise Telema kaudu saab peakasutaja sisse lülitada Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus -> E-arve operaator Telema alt kui klikkab nupul "Aktiveeri müügiarvete saatmine".
Autentimine EI OLE vajalik.
Pärast aktiveerimist saab kohe saata müügiarveid e-arvetena Telema kaudu.
Ostuarvete vastuvõtmine
E-arvete vastuvõtmise Telema kaudu peab aktiveerima ettevõtte allkirjaõiguslik isik Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus -> E-arve operaator Telema kui klikkab "Aktiveeri ostuarvete vastuvõtmine".
Vajalik on autentimine.
Kinnitage e-arvete operaator Äriregistris. Telema kaudu ostuarvete vastuvõtmise aktiveerimisel saadetakse sama päeva õhtul Äriregistrisse operaatori info, mis tuleb järgmisel päeval ettevõtte allkirjaõigusliku isiku poolt kinnitada aadressil https://www.rik.ee/et/ettevotjaportaal. Pärast operaatori kinnitamist Äriregistris saab hakata e-arveid vastu võtma.
Teenuse hind ja arveldus
Teenus on tasuline - 10 senti pluss käibemaks iga saadetud või vastu võetud e-arve eest).
Arve Telema teenuse kasutamise eest väljastab Merit Tarkvara koos litsentsiarvega, millel on lisarida saadetud ja vastuvõetud e-arvete kohta.
Telema EDI kasutamisel (Merit Aktiva Premium paketis) tuleb leping sõlmida Telemaga ja arveldamine käib otse Telemaga.
5. E-arvete operaator Soomes (Apix)
Mis on Apix?
Apix Messaging Oy on Soome e-arvete operaator, kellel kaudu saab Merit Aktivast saata e-arveid Soome klientidele.
Kuidas Apixi teenust aktiveerida?
Täitke registreerimisvorm Apixi kodulehel https://apixmessaging.com/ klikates "to service" nupul ja seejärel "Register".
Esimesele väljale (How can we help you today) tuleb valida "registration to Laskumappi".
Konto loomisel tuleb täita küsitud andmed selle ettevõtte andmetega, kes arveid hakkab saatma. Väljale Y-tunnus märkige Eesti käibemaksukohustuslase number (VAT), näiteks EE123456789.
Kui ettevõte pole käibemaksukohustuslane, siis tuleks Y-tunnus väljale märkida ettevõtte registrikood ja teatada Apixile, et kasutatakse Eesti Merit Aktivat ja registrikoodi kuna käibemaksukohustuslase koodi ei ole.
Jääge ootama Apixi vastust, sellega võib minna aega. Apix saadab e-mailiga salasõna mis tuleb sisestada Merit Aktivas Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus -> E-arvete operaator Soomes (Apix) all "Parool" väljale ja "Kasutaja e-posti aadress operaatori juures" väljale kirjutage oma e-posti aadress, mille märkisite registreerimisel väljale "E-mail address, that I want to use to log in to Laskumappi".
Kuidas osta Apixi krediiti?
Logige Apixisse sisse kasutades sama e-maili aadressi ja salasõna, mille Apix saatis.
Ostke Apixi veebikeskkonnast marke, et saaksite e-arveid saata.
Kuidas saata e-arvet läbi Apixi Soome kliendile?
Kliendiandmete kontroll
Veenduge, et kliendi kaardil on sisestatud Y-tunnus (st Soome kliendi registrikood väljale Soome kliendi Y-tunnus).
Kliendi kaardil tuleb väljale E-arve aadress (Soome) sisestada kliendi E-arve aadress (verkkolaskuosoite).
Müügiarve koostamine ja salvestamine
Kui salvestate arve, kontrollib programm automaatselt, kas klient on Soomes e-arvete vastuvõtja.
Kui klient on e-arvete vastuvõtja, ilmub arvele nupp „E-arve“.
E-arve saatmine
Kui kõik andmed on õigesti sisestatud ja arve salvestatud, kliki arvel nupule „E-arve“ arve saatmiseks.
👉Kliendi e-arve aadressi on võimalik kontrollida ja otsida SIIT.
E-arve aadressi leiate väljalt E-address.
Apix teenuse hind ja arveldus
E-arvete saatmine Soome on tasuline teenus.
Enne e-arvete saatmist tuleb osta Apixi krediiti (verkkopostimerkit), muidu arveid saata ei saa.
6. RIK - Andmesild teenus
Mis on Andmesild?
Andmesild on automaatne liidestus Merit Aktiva ja e‑Äriregistri vahel. See tähendab, et mikroettevõtete majandusaasta aruanne liigub automaatselt ja turvaliselt Merit Aktiva programmist äriregistrisse.
Miks kasutada Andmesilda?
Kiirem ja mugavam
Unustage failide allalaadimine ja käsitsi sisestamine – andmed liiguvad ühe nupuvajutusega.Ametlik ja turvaline
Aruanded liiguvad otse läbi e-Äriregistri ametliku kanali.Vähem vigu
Masin-masin liidestus vähendab käsitsi sisestamise vigu ja kiirendab aruande kinnitamist.
Kes saavad teenust kasutada?
Andmesild on mõeldud mikroettevõtetele, kes koostavad mikroettevõtte aruannet.
Seda saavad kasutada kõik Merit Aktiva kliendid, kelle ettevõte kuulub mikroettevõtte kategooriasse.
Kuidas alustada?
Koostage majandusaasta aruanne Merit Aktivas.
Aktiveerige liidestus RIK-iga (e-Äriregistriga) Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus -> RIK - Andmesild teenus.
Aktiveeringut saab teha ka majandusaasta aruannet saatma hakates Finants -> Majandusaasta aruanded ja klõpsates aruandes nuppu "Saada RIK-i".
Kontrollige, et kõik kontod, millel on perioodi lõpus saldo, oleks seotud RIK-i klassifikaatoritega Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus-> RIK- Andmesild teenus või Finants -> Majandusaasta aruanded "Saada RIK-i" nupul vajutades.
Enne klassifikaatoriite valima hakkamist importige klassifikaatorid "impordi klassifikaatorid" abil ja juhul kui midagi jääb täitmata, valige ripmenüüst sobiv.
Saatke andmed RIK-i otse Meritist.
Sisenege e-Äriregistrisse, täitke lisad ja esitage aruanne.
RIK- andmesild teenus on tasuta.
7. Maksekeskus AS
Mis on Maksekeskus AS?
Maksekeskuse pakutav pangalingi teenus võimaldab saata klientidele e-mailiga arveid koos arve tasumise lingiga.
Kuidas Maksekeskus AS teenust aktiveerida?
Sõlmige leping Maksekeskusega.
Seadistamine Merit Aktivas:
Lisage uus pank nimega "Maksekeskus AS" Maksed → Pangad menüüpunktis
Seadistage ühendus menüüst: Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus -> Maksekeskus AS (sisestage kaupmehe kood ja valige pankade nimekirjast lisatud pank)
Lisage e-posti seadistuses (menüü Seadistused -> Üldised seadistused -> E-posti seadistused) müügiarve vaikimisi sõnumisse muutuja „Maksekeskuse link arve tasumiseks“.
Näiteks täiendage teadet tekstiga: „Lihtsaim viis arvet tasuda on vajutada allolevale nupule "Maksan arve" „ ja seejärel valige muutuja.
Klientide poolt pangalingi kaudu tehtud arvete tasumised laekuvad automaatselt Aktivasse panka „Maksekeskus AS“.
Maksekeskus AS teenuse hind ja arveldus
Maksekeskuse teenus on tasuline
Arve Maksekeskus AS teenuste eest esitab Maksekeskus AS.
8. Müügi- ja ostuarvete import müügi- ja laotarkvaradest (Pro ja Premium paketis)
Mis see on?
Müügi- ja ostuarvete import võimaldab tuua arved Merit Aktivasse otse müügi-, kassa-, lao- või veebisüsteemidest jms XML-faili abil.
Nõuded ja eeldused
Pakett: Import on võimalik ainult Merit Aktiva Pro ja Premium pakettides.
Litsents: Vajalik on importlitsents igale ettevõttele, kuhu arveid soovite importida.
Failivorming: Arvefailid peavad olema Aktiva jaoks sobivas xml-formaadis.
👉 Impordiformaadi kirjeldus:
Eesti keeles
Inglise keeles
Kuidas kasutada?
Veenduge, et ettevõttel on sisse lülitatud importimise võimalus Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus -> Müügi- ja ostuarvete import müügi- ja laotarkvaradest.
Genereerige teises programmis sobivas formaadis xml-fail.
Logige sisse Merit Aktivasse. Ostuarveid saab importida menüüs Ost-> Kinnitamata ostuarved. Müügiarveid saab importida Müük -> Müügiarvete import.
Lisaks XML failist impordile on Merit Aktival olemas ka API liides, millel on võrreldes XML failiga palju rohkem võimalusi andmete vahetamiseks teise programmiga. Dokumentatsioon: https://api.merit.ee/
9. E-arve operaatoriks pank
Kui Teie ettevõte saadab e-arveid panka ning pank osutab operaatori teenust, mille raames edastatakse e-arved ka teistesse pankadesse, siis valige pank ning sisestage lepingu number.
Kui olete valinud e-arve operaatori panga ning sisestanud lepingu numbri, koostage menüüs Maksed -> E-arvete koondfail panka fail e-arvete importimiseks panka. Panga valik jätke tühjaks, et failis oleksid kõikide klientide e-arved olenemata kliendi pangast.
E-arveid saavad pankadesse saata Aktiva Pro ja Premium paketi kasutajad.
10. CostPocket
Mis see on?
Kasutage CostPocket äppi ostutšekkide ja -arvete digiteerimiseks.
Digiteerige ka kuluaruandeid ja e-kirjaga saadetud dokumente.
Võtke vastu e-arveid.
Rohkem infot: https://costpocket.com/et
Kuidas seadistada?
Ava Merit Aktivas menüüpunkt Seadistused->E-arvete jm integratsioonide seadistus -> Costpocket
Vajuta Aktiveeri
Kui liidestus on aktiveeritud ja ettevõtet CostPocketis ei ole veel registreeritud, luuakse CostPocketis automaatselt ettevõte ning lisatakse administraatoriks see e-maili aadress, millega Meritis nupuvajutus tehti.
📄 Rohkem infot:
https://costpocket.com/et/learn/meritaktiva
👇Videojuhend Merit Aktiva ja CostPocketi liidestamiseks:
Kuidas dokumendid Merit Aktivasse jõuavad?
Kõik dokumendid jõuavad Ost->Kinnitamata ostuarved menüüpunkti.
CostPocket teenuse hind ja arveldus:
Costpocket teenus on tasuline ja sõltub valitud paketist.
Arve teenuste eest esitab CostPocket otse teenuse saajale.
Hinnakirja leiad Costpocketi kodulehelt: https://costpocket.com/et
11. Montonio makselink
Mis see on?
Montonio makselingi abil lisatakse igale e-postiga saadetavale arvele unikaalne makselink, mille kaudu saab klient arve kiirelt ja turvaliselt tasuda otse oma kodupangast või kaardimaksega (sh Google/Apple Pay) .
Kuidas seadistada?
Lisage pank „Montonio“
Avage menüü Maksed → Pangad
Lisage nimekirja uus pank nimega Montonio. Pangakonto number jätke tühjaks.
Looge ühendus Montonioga
Avage menüü: Seadistused → E-arvete jm integratsioonide seadistus → Montonio makselink
Valige väljale "Vali Montonio vahepank" eelnevalt lisatud Montonio pank
Sisestage avalik ja salajane võti, mille saate Montonio lepingust või Montonio töölaualt menüüst "Poed".
Lisage makselink e-kirja teksti
Avage menüü: Seadistused → Üldised seadistused → E-posti seadistused
Lisage müügiarve vaikimisi e-kirja järgmine tekst:
„Arve mugavaks tasumiseks otse pangas vajuta alloleval lingil:“
Seejärel lisage muutuja „Montonio link arve tasumiseks“
Kuidas toimib maksmine?
Kui klient tasub arve Montonio makselingiga, jõuab laekumine automaatselt Merit Aktivasse, Montonio panka.
Kui Montonio kontolt kantakse raha edasi ettevõtte pangakontole, kajastub see Merit Aktivasse impordituna tehingu liigiga "muud sissetulekud".
Kuidas töödelda Montonio laekumisi pangaväljavõtte impordi käigus
Avage Merit Aktivasse imporditud panga väljavõte Maksed -> Panga väljavõtte import.
Filtreerige laekumised kirjelduse veeru luubi märgil vajutades ja kasutades otsingusõna "Montonio". Nii kuvatakse ainult Montonio kaudu tehtud maksed.
Määrake filtreeritud ridadele Montonio pangakonto pearaamatu konto.
Vajutage „Salvesta filtreeritud ridadele“ – see määrab kontod korraga kõikidele välja filtreeritud ridadele.
Seejärel saab kõik seotud makseread korraga kinnitada.
Täiendav juhend (PDF):
👉 Montonio makselingi lisamine kirjale – juhend















