Aruande asukoht
Menüü Tasude arvestus → Pearaamatu kanne
Pearaamatu kande koostamine
Avage menüü Tasude arvestus → Pearaamatu kanne.
Avaneb arvestuskuu pearaamatu kanne, kus on kajastatud kõik kuu palgaarvestusega seotud kanded.
Kande saab salvestada failina oma arvutisse ja seejärel importida mõnda teise raamatupidamistarkvarasse.
Faili salvestamiseks klõpsake sobiva faili formaadi nupul (nt PDF, XLS, Merit Aktiva, Hansa või Directo).
Kui pearaamatukande avamisel kuvatakse teade „Pöörame Teie tähelepanu, et arvestuskuus on tasusid, mis on välja maksmata ja mõjutavad aruandes kuvatavaid andmeid…“, ei ole pearaamatukanne korrektne, sest kõik tasud ei ole veel välja makstud. Palun vormistage programmis esmalt kõik väljamaksed ning seejärel koostage pearaamatukanne uuesti.
Pearaamatu kande saatmine Merit Aktivasse API kaudu
Merit Palga ja Merit Aktiva vahel on võimalik luua otseühendus API kaudu, mis võimaldab palgakande saatmist ilma faili alla- või üleslaadimiseta.
Merit Aktivasse saatmiseks ei ole vaja PRO paketti.
Ühendus luuakse API ID ja võtme paariga, mis tuleb luua Merit Aktiva keskkonnas.
Ühendus luuakse ettevõttepõhiselt – iga ettevõtte jaoks eraldi.
Lisakasutajad saavad kasutada sama API ID ja võtit, kui peakasutaja need nendega jagab.
API ühenduse loomine Merit Palga ja Merit Aktiva vahel
Looge API võti Merit Aktivas:
Avage Merit Aktiva → Seadistused → Ettevõtte andmed → API seadistus.
Sisestage „Uue võtme kommentaar“ (näiteks Merit Palk).
Klõpsake „Koosta uus võti“.
Kopeerige loodud API ID ja võti.
Lisage API andmed Merit Palka:
Saatke pearaamatu kanne Merit Aktivasse:
Klõpsake „Saada kanne Aktivasse“.
Programm loob Merit Aktivas uue pearaamatu kande ja salvestab ühenduse andmed Palga keskkonda.
Pärast esimest edukat saatmist jäävad API ID ja võti programmi salvestatuks.
Järgmised kanded saab saata otse ühe nupuvajutusega.
Olulised märkused pearaamatukande otseühendusega saatmisel
Iga õnnestunud saatmine loob Merit Aktiva keskkonnas uue pearaamatukande.
Kui teete palgaarvestuses muudatusi, tuleb vana/vale kanne Aktivast kustutada.Kui saatmine ebaõnnestub, kuvatakse kasutajale põhjus, miks kannet ei loodud.
API kaudu või impordifailina ei saa kannet koostada, kui mõnel real puudub konto. Sellised read kuvatakse pearaamatu kandes punasena.
⚠️ Kuni kõik vajalikud kontod pole määratud, ei saa koostada Merit Aktiva, Hansa ega Directo jaoks sobivat faili.
PDF ja XLS failide koostamist kontode puudumine ei mõjuta.
Kontode määramise loogika Merit Palgas
Kontod pearaamatu kande jaoks võetakse automaatselt tasuliigi või lepingu seadistustest.
1. Põhitasud
Programm kontrollib esmalt konto määrangut töötaja palgakokkuleppe aknas
(Tasude arvestus → Lepingud → [avage töötaja leping] → Palgakokkulepe).Kui seal kontot pole määratud, kontrollib programm palgakokkuleppes määratuid põhitasu tasuliigi kaarti.
Kui ka seal puudub konto, jääb pearaamatu kandes konto määramata.
Lühidalt põhitasu konto määrangu järjekord:
1. Palgakokkulepe → 2. Põhitasu tasuliigikaart
Kui põhitasu konto palgakokkuleppes erineb tasuliigikaardil määratust, eelistab programm palgakokkuleppes määratud kontot.
2. Lisatasud
Programm vaatab esmalt lisatasu tasuliigikaardilt määratud kontot.
Kui lisatasul kontot pole, kasutab programm põhitasu kontot palgakokkuleppest.
Kui ka seal kontot pole, võetakse põhitasu tasuliigikaardilt konto.
Kui konto on puudu kõigis kolmes kohas, jääb kanne kontota.
Lühidalt lisatasu konto määrangu järjekord:
1. Lisatasu tasuliigi kaart → 2. Põhitasu konto palgakokkuleppest → 3. Põhitasu konto tasuliigikaardilt.
Kui soovite, et lisatasud kantakse samale kontole kui põhitasud, pole lisatasu kaardile vaja kontot määrata.
Kui soovite kasutada teistsugust kontot, tuleb see kindlasti lisatasu kaardile lisada.
3. Töövõimetuse ja puhkusetasude kontod
Töövõimetuse hüvitisele ja puhkusetasule saab määrata põhitasust erineva kulukonto:
Avage Seadistused → Kontoplaan → Avage põhitasu konto kontokaart (palgakulu).
Sisestage kontokaardile vastavad töövõimetuse ja puhkusetasu kulukontod.
Eraldi kontosid lisama ei pea — piisab, kui need määrata põhitasu konto kaardile.
Need väljad on nähtavad ainult siis, kui konto tüüp on „palga kulu“.
Kokkuvõte
Pearaamatu kande koostamise kaudu saab:
salvestada palgakande faili mitmes formaadis (PDF, XLS, impordifailid);
edastada kanne otse Merit Aktivasse API kaudu;
tagada, et kõik kontod ja kulukohad kajastuvad korrektselt raamatupidamises.



