Mine põhisisu juurde

Ettemaksuarved (Premium paketis)

Ettemaksuarvete loomine ja haldamine Merit Aktiva Premium Paketis.

Värskendatud üle nädala tagasi

Ettemaksuarved võimaldavad käivet deklareerida juba makse laekumisel, isegi enne kauba üleandmist või teenuse osutamist.

Käibemaksuseaduse (KMS) § 11 lõike 1 järgi loetakse käive toimunuks, kui toimub üks järgmistest toimingutest — olenevalt sellest, kumb toimub esimesena:

  • kaup on ostjale lähetatud või kättesaadavaks tehtud,

  • teenus on osutatud,

  • või kauba või teenuse eest on laekunud makse.

Seega tekib käive (ja vastavalt ka käibemaksukohustus) juba ettemakse laekumisel.

💡Pakkumised, tellimused ja ettemaksuarved käsitletakse käibemaksu deklareerimisel võrdselt. Kui klient maksab ükskõik millise neist alusel, kajastatakse laekunud summa ulatuses käive sellel maksustamisperioodil, mil ettemaks laekus.

Ettemaksuarve koostamine Merit Aktivas

Ettemaksuarveid saab koostada:

  • pakkumise või tellimuse alusel, muutes dokumendi liigi valikuks „Ettemaksuarve“, või

  • otse, ilma eelneva pakkumise/tellimuse sisestamiseta. Müük → Pakkumised lehel. 

Täitke järgmised väljad:

  1. Klient – valige kliendinimestikust sobiv klient.

  2. Kontakt – täidetakse automaatselt kliendikaardi alusel; vajadusel saab muuta või täiendada.

  3. Kuupäev – vaikimisi tänane kuupäev, kuid seda saab muuta.

  4. Maksetähtpäev – määratakse müügiarvete seadistustes; vajadusel saate muuta.

  5. Tarne kuupäev – kuvatakse kliendile esitataval dokumendil. Kohustuslik, kui kasutate EDI teenust.

  6. Dokumendi liik – valige, kas tegemist on pakkumise, tellimuse või ettemaksuarvega. Dokumendi salvestamisel saab liiki muuta, klõpsates liigi nimel ja valides uue.

  7. Staatus – näitab dokumendi olekut (nt „Koostatud“, „Saadetud“, „Kinnitatud“). Staatust saab muuta otse dokumendil.

  8. Järgnev tegevus – lisage märkusi edasiseks tööks (nt „Tellimus töösse antud“, „Ootab tarnimist“).

  9. Uus märkus – sisestage kommentaar ainult enda jaoks.

  10. Ettemaksu % - vajadusel muutke protsenti.

Lisaks:

  • Klõpsates nupule Tegevuste ajalugu, avaneb kogu konkreetse dokumendiga seotud tegevuste logi.

💡Ettemaksuarvetele lisatakse automaatselt kommentaar:

„Ettemaksuarve alusel on õigus sisendkäibemaks maha arvata makstud osa ulatuses sellel maksustamisperioodil, millal ettemaks tasuti.“

Ettemaksuarvete laekumise märkimine

Ettemaksuarve laekumist saab märkida menüüs Maksed → Maksed.

Käsitsi sisestades:

  1. Valige tehingu liigiks „Tehingud klientidega“.

  2. Valige vastav klient.

  3. Märkige ettemaksuarve laekunuks.

Imporditud väljavõttes:

  • Siduge laekumine maksereal veerus „Võlgnevused“.

💡Kui „Koostatud“ või „Saadetud“ staatusega pakkumisele lisatakse tasumine, muutub dokumendi staatus automaatselt „Kinnitatud“ olekusse.

Müügiarve koostamine ettemaksuarvelt

Kui kaup on kliendile lähetatud või teenus osutatud, tuleb koostada müügiarve. Müügitulu tekib müügiarve esitamisel.

Müügiarve koostamine:

  1. Avage kinnitatud pakkumine, tellimus või ettemaksuarve. Kui ettemaksuarve on kinnitamata, siis muutke staatust: KoostatudSaadetudKinnitatud. 

  2. Klõpsake dokumendi päises nuppu „Koosta müügiarve“.

  3. Süsteem loob müügiarve ja lisab sellele automaatselt viite algdokumendile.

  4. Müügiarvele salvestub viide, millise pakkumise, tellimuse või ettemaksuarve alusel see koostati.

💡Laekunud ettemaks seotakse automaatselt loodud müügiarvega. Ettemakstud summa ulatuses tehakse pöördkanne käibe vähendamiseks, et vältida topeltdeklareerimist.

Kas see vastas teie küsimusele?