Merit Aktivas on põhivarade arvestus otseselt seotud põhivara tehinguid kajastatavate dokumentidega. See tähendab, et põhivarade arvestus tehakse programmis läbi ostu- ja müügiarvete ning menüüs Põhivara tehtud tehingute.
💡Põhivara kontodega käsitsi tehtud pearaamatu kandeid (menüüs Finants -> Pearaamatu kanded) ei seota programmis olevate põhivaradega.
📍Enne põhivarade lisamist vaadake üle ja vajadusel lisage uued põhivarade grupid, asukohad ja vastutajad menüüs Seadistused -> Dimensioonid.
Sisestatud andmeid saate valida põhivara kaardi täitmisel.
Põhivarad lisatakse:
- algsaldodega
Menüüs Seadistused -> Finantsi seadistused -> Algsaldod-> Põhivarad.
- ostuarvega
Kui põhivara ostetakse menüüs Ost -> Ostuarved.
Põhivara ostuarvel tehke enne artikli ridade sisestamist linnuke Põhivara ost. Seejärel saate artikli real valida olemasoleva põhivara või lisada uue põhivara kaardi klikkides "Lisa uus".
- ümberklassifitseerimisega
Menüüs Põhivara -> Põhivarade ümberklassifitseerimine. Näiteks lõpetamata ehitise jms arvele võtmiseks, kui arvele võtmiseks pole arvet.
Dokumentide salvestamisel tekivad automaatsed pearaamatu kanded ja põhivara kaardil täidetakse lisaks põhiandmetele:
soetuse kuupäev
soetusmaksumus
jääkmaksumus
kulumi arvestuse algus.
Põhivarad likvideeritakse:
- mahakandmisega
Menüüs Põhivara-> Põhivarade mahakandmine.
- müügiga
Menüüs Müük->Müügiarved.
💡Põhivara müügil on automaatkannete tekkimiseks oluline, et müügiarvel oleks sisse lülitatud linnuke "Põhivara müük".
Ka põhivara müügil ja mahakandmisel koostatakse automaatsed pearaamatu kanded põhivarade kontodele.





